GLUI User-Inerface Library



1. 소개 및 다운로드

GLUI 소개 및 다운로드(http://glui.sourceforge.net/)

2. GLUI의 특징

  • GLUT toolkit과의 완벽한 통합 (Complete integration with GLUT toolkit)
  • 한 줄의 간단한 코드로 새로운 유저 인터페이스의 간단한 창조 (Simple creation of a new user interface window with a single line of code)
  • 다중 유저 인터페이스 윈도우 지원 (Support for multiple user interface windows)
  • 다음과 같은 일반적인 UI 컨트롤(Standard user interface controls such as:)
    • 버튼 (Buttons)
    • boolean 변수를 이용한 체크박스 (Checkboxes for boolean variables)
    • mutually-exclusive options을 위한 라디오 버튼 (Radio Buttons for mutually-exclusive options)
    • 입력한 텍스트, 정수, 실수값을 편집할 수 있는 텍스트 박스 (Editable text boxes for inputting text, integers, and floating-point values)
    • Spinners for interactively manipulating integer and floating-point values
    • Arcball controllers for inputting rotation values
    • Translation controllers for inputting X, Y, and Z values
    • Listboxes
    • Static text fields
    • Panels for grouping sets of controls
    • Rollouts (collapsible panels)
    • Separator lines to help visually organize groups of controls
  • 컨트롤은 변수 값이 변할 때 콜백함수를 생성할 수 있다. (Controls can generate callbacks when their values change)
  • 변수는 컨트롤에 링크될 수 있고, 컨트롤이 변했을 때 자동적으로 업데이트 된다. ( Variables can be linked to controls and automatically updated when the value of the control changes (livevariables))
  • Controls can be automatically synchronized to reflect changes in live variables
  • Controls can trigger GLUT redisplay events when their values change
  • 컨트롤의 레이아웃과 크기가 자동으로 변한다. (Layout and sizing of controls is automatic)
  • User can cycle through controls using Tab key

3. Usage for standalone GLUI windows

OpenGL
GLUT
FreeGLUT
GLUI
라이브러리리가 필요

4. Usage for GLUI subwindows

Retrieved from http://memorecycle.com/w/GLUI User Inerface Library
last modified 2016-03-04 23:10:22