2. GLUI의 특징 ¶
- GLUT toolkit과의 완벽한 통합 (Complete integration with GLUT toolkit)
- 한 줄의 간단한 코드로 새로운 유저 인터페이스의 간단한 창조 (Simple creation of a new user interface window with a single line of code)
- 다중 유저 인터페이스 윈도우 지원 (Support for multiple user interface windows)
- 다음과 같은 일반적인 UI 컨트롤(Standard user interface controls such as:)
- 버튼 (Buttons)
- boolean 변수를 이용한 체크박스 (Checkboxes for boolean variables)
- mutually-exclusive options을 위한 라디오 버튼 (Radio Buttons for mutually-exclusive options)
- 입력한 텍스트, 정수, 실수값을 편집할 수 있는 텍스트 박스 (Editable text boxes for inputting text, integers, and floating-point values)
- Spinners for interactively manipulating integer and floating-point values
- Arcball controllers for inputting rotation values
- Translation controllers for inputting X, Y, and Z values
- Listboxes
- Static text fields
- Panels for grouping sets of controls
- Rollouts (collapsible panels)
- Separator lines to help visually organize groups of controls
- 버튼 (Buttons)
- 컨트롤은 변수 값이 변할 때 콜백함수를 생성할 수 있다. (Controls can generate callbacks when their values change)
- 변수는 컨트롤에 링크될 수 있고, 컨트롤이 변했을 때 자동적으로 업데이트 된다. ( Variables can be linked to controls and automatically updated when the value of the control changes (livevariables))
- Controls can be automatically synchronized to reflect changes in live variables
- Controls can trigger GLUT redisplay events when their values change
- 컨트롤의 레이아웃과 크기가 자동으로 변한다. (Layout and sizing of controls is automatic)
- User can cycle through controls using Tab key
4. Usage for GLUI subwindows ¶
Tags:
- buttons
- can
- controllers
- controllers inputting
- controls
- controls can
- exclusive options
- floating point
- glui
- glui sourceforge
- glui subwindows
- glui user
- glut
- glut toolkit
- inerface
- inerface library
- inputting
- interface
- library
- mutually
- mutually exclusive
- opengl
- point values
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- 유저